Jak powszechnie wiadomo, wszystkie samochody jeżdżące po drogach pokryte są powłoką lakieru. Jego zastosowanie wpływa na estetykę pojazdu, możliwość na wykorzystania określonego koloru oraz ochrony blachy auta. Powłoka lakiernicza w pojazdach ma grubość od ok. 0,1-0,3 mm, a technologie stosowane do jego produkcji są stale unowocześniane.

Proces nałożenia lakieru składa się z następujących czynności:

  1. Etap przygotowawczy (spawanie, szlifowanie i cynowanie spawów)
  2. Odtłuszczenie karoserii
  3. Położenie gruntu antykorozyjnego
  4. Położenie podkładu akrylowego
  5. Szpachlowanie i szlifowanie
  6. Nałożenie dodatkowego gruntu i podkładu (w razie potrzeby)
  7. Przygotowanie odpowiedniej mieszanki lakieru
  8. Nałożenie lakieru

Powody napraw lakierniczych

Najczęstszym powodem napraw lakierniczych są uszkodzenia mechaniczne takie jak zarysowania czy otarcia. Zdarza się również, że nowy lakier potrzebny jest ze względu na pojawiającą się korozję lub rdzę dopadającą blachę.

Konsekwencje ignorowania problemów z lakierem

Uszkodzenia lakieru samochodowego nie wpływają tak bardzo na bezpieczeństwo jazdy jak hamulce, czy układ kierowniczy. Należy jednak pamiętać o tym, iż stanowi on dodatkową ochronę dla blachy, która bez niego szybciej ulegnie zużyciu pod wpływem czynników atmosferycznych. Lakier wpływa również na estetykę pojazdu, więc jeśli nie chcemy być wytykani palcami na drogach dbajmy o to aby wszelkie usterki były szybko niwelowane.

Masz problem z lakierem?